Ekonomia muzeum

PDFDrukujE-mail
Dorota Folga-Januszewska, Bartłomiej Gutowski
Ekonomia muzeum
Kraków 2011
s. 216+DVD
oprawa miękka ze skrzydełkami
Seria MUZEOLOGIA. Teoria - praktyka - podręczniki.
Szczegóły produktu Kupujesz u wydawcy Szybka wysyłka Bezpieczne transakcje Seria MUZEOLOGIA. Teoria - praktyka - podręczniki. Tom 1 W dniach 25-26 listopada 2010 odbyła się polsko-brytyjska konferencja zatytułowana Ekonomia muzeum. Celem konferencji była konfrontacja doświadczeń, metod działania i założeń prawno-ekonomicznych pozwalających widzieć współczesne muzeum jako miejsce przecięcia niemal wszystkich sfer współczesnej cywilizacji – kultury i nauki, miejsca, w którym wszystkie zgromadzone zasoby (nie tylko muzealia) mają określoną wartość materialną i niematerialną . „Ekonomia uczciwości”, etyka, misja nie są – w rozumieniu organizatorów konferencji – w sprzeczności wobec myślenia ekonomicznego i strategicznego. Jak jednak te idealistyczne założenia wcielić w życie – zastanawiali się zaproszeni prelegenci. Niniejsza publikacja stanowi zbiór materiałów pokonferencyjnych. SPIS TREŚCI DOROTA FOLGA-JANUSZEWSKA Ekonomia muzeum – pojęcie szerokie CZĘŚĆ PIERWSZA Ekonomika muzeów, czyli finansowanie i gospodarka zasobami muzeum oraz efektywność społeczna ANDRZEJ ROTTERMUND Finansowanie muzealnictwa w Polsce po 1989 roku – historia poszukiwania rozwiązań DONALD HYSLOP Dziesięciolecie Tate Modern w Londynie – kultura i rewitalizacja miasta PAWEŁ JASKANIS Zasoby muzeów: muzealia, zabytki, ludzie… JOANNA WANIEK Terapia muzealna JAROSŁAW SUCHAN Ekonomia i muzeum. (Nie)bezpieczne związki MALCOLM LEWIS, ZINA JARMOSZUK Podsumowanie części I GŁOSY W DYSKUSJI CZĘŚĆ DRUGA Architektura i technologie w muzeum STEPHEN GREENBERG Słowo wprowadzające do części II ANDRZEJ M. CHOŁDZYŃSKI Wprowadzenie do II części konferencji. Architektura współczesna i muzea MAREK PABICH Ekonomika architektury i przestrzeni muzealnej WOJCIECH CELLARY Modele ekonomiczne w wirtualnych muzeach ANDRZEJ M. CHOŁDZYŃSKI, STEPHEN GREENBERG Komentarze do referatów Marka Pabicha i Wojciecha Cellarego WOJCIECH R. WIZA Nowe technologie informacyjne w muzeach ROBERT KOTOWSKI Muzeum jako sieć – sieć w muzeum ZBIGNIEW MYCZKOWSKI Kontekst krajobrazowy otoczenia jako element ekonomii muzeum (na przykładzie Wilanowa) Podsumowanie części II GŁOS W DYSKUSJI CZĘŚĆ TRZECIA Muzeum i komercja. Prawo, etyka, misja i rynek LOUISE EMERSON Słowo wprowadzające do części III KAMIL ZEIDLER Muzeum i komercja. Prawo, etyka, misja, rynek FREDA MATASSA Prawo, etyka i standardy: saldo dodatnie czy ujemne w finansach muzeów? KAMIL ZEIDLER Komentarz IWONA SZMELTER Ochrona zbiorów – wspólnota działań ekonomicznych i etycznych MARIA ANNA POTOCKA Ekonomia – muzeum – kolekcja – rynek – misja. Tajemnice i ambicje STANISŁAW MOCEK Pamięć i zapominanie. Kulturowe i społeczne funkcje muzeów KATARZYNA BARAŃSKA Misja jako narzędzie przezwyciężania współczesnych aporii muzealnych LOUISE EMERSON Podsumowanie części III GŁOS W DYSKUSJI Noty biograficzne Spis ilustracji Indeks nazwisk Firmy prezentowane na konferencji

Opinie

Brak jeszcze ocen - dodaj pierwszą.