Społeczeństwo, w którym zwycięzca bierze wszystko. Dlaczego garstka najbogatszych posiada o wiele więcej niż reszta z nas

PDFDrukujE-mail
Robert H. Frank, Philip J. Cook
Społeczeństwo, w którym zwycięzca bierze wszystko. Dlaczego garstka najbogatszych posiada o wiele więcej niż reszta z nas
Toruń 2017
s. 312
oprawa miękka
format: 158 x 228 mm
Polityka w kulturze
Szczegóły produktu Rynki dla zwycięzców mają wiele negatywnych konsekwencji, które będą głównym przedmiotem naszego zainteresowania. Zwiększyły one różnice między bogatymi a biednymi. Zwabiły część najbardziej utalentowanych obywateli do wykonywania społecznie nieproduktywnych, a czasami nawet destrukcyjnych zadań. W gospodarce, która już wcześniej inwestowała zbyt mało w przyszłość, wprowadziły szkodliwe wzory inwestycji i konsumpcji. W pośredni sposób doprowadziły do tego, że najwybitniejsi studenci trafiają do wąskiego grona elitarnych instytucji. Jeszcze bardziej utrudniły znalezienie produktywnej niszy osobom, których talenty objawiają się dopiero w późniejszym okresie życia. Rynki dla zwycięzców ukształtowały także naszą kulturę i nasz język w sposób, który wielu ludzi uważa za wysoce niepokojący […]. Podczas gdy zwolennicy wolnego rynku utrzymują, że bodźce rynkowe prowadzą do społecznie korzystnych rezultatów, my twierdzimy, że rynki dla zwycięzców przyciągają zbyt wielu uczestników, co skutkuje wytworzeniem nieefektywnych wzorców konsumpcji i inwestycji, a w wielu przypadkach prowadzi do psucia naszej kultury. SPIS TREŚCI Andrzej Szahaj, Kapitalizm marnotrawny i nieracjonalny / 9 Wstęp / 17 Podziękowania / 21 Rozdział 1. Rynki, na których zwycięzca bierze wszystko / 23 Rozdział 2. Jak powstają rynki dla zwycięzców? / 49 Rozdział 3. Rozwój rynków dla zwycięzców / 75 Rozdział 4. Wzrastające dochody najbogatszych / 95 Rozdział 5. Gwiazdy niższych lig / 123 Rozdział 6. Zbyt wielu uczestników rywalizacji? / 141 Rozdział 7. Problem marnotrawnych inwestycji / 169 Rozdział 8. Zmagania o edukacyjny prestiż / 195 Rozdział 9. Ograniczanie marnotrawnej rywalizacji / 219 Rozdział 10. Media i kultura w społeczeństwie dla zwycięzców / 243 Rozdział 11. Nowe stare rozwiązania / 267 Bibliografia / 293

Opinie

Brak jeszcze ocen - dodaj pierwszą.