Szczegóły produktu
„Fandom. Fanowskie modele odbioru” to monografia poświęcona zaangażowanemu (fanowskiemu) odbiorowi kultury popularnej oraz mechanizmom tworzenia i funkcjonowania artefaktów, twórczości i praktyk fanowskich. To opowieść o afektywnym przywiązaniu do popkultury i jej zawłaszczeniu w narracjach tożsamościowych i praktykach upodmiotawiających, o indywidualnych i społecznych kontekstach relacji z popkulturowym przedmiotem pożądania.
Publikacja prezentuje multimedialny fenomen Tumblra jako platformy dyskursu fanowskiego, opowiada o feministycznych i queerowych aspektach fanfiction, viddingu i cosplayu oraz analizuje szczegółowo pozycję fanki jako negocjującej nieustannie własną podmiotowość i przyjemność w relacjach z kulturą popularną i dostępnymi modelami ekspresji fanowskiej. Jednocześnie ukazuje też historyczne zaplecze fanowskich praktyk, prezentuje (pre)historię fandomu w postaci odbioru powieści Jane Austen i opowiadań Arthura Conan Doyle’a. Książka odsłania także polską specyfikę kultury fanowskiej, która zasadniczo podważa większość tez przyjętych w badaniach nad fandomem (fan studies). Fandom. Fanowskie modele odbioru to wszystko, co powinniście wiedzieć o fandomie, ale baliście się zapytać.
SPIS TREŚCI:
Wstęp. Ekonomia kulturowej szarej strefy
Część I. Fandom
Rozdział 1. Elementarni i romantyczni: wyjątki z historii fandomów
Rozdział 2. Fan jako patologia odbioru
Rozdział 3. KEEP CALM AND… I”M A FANGIRL AND I CANNOT KEEP CALM!
Rozdział 4. Ukryte ciało literatury. Historia i teoria fanfiction
Rozdział 5. Twórczość marginalna
Część II. Slashdom
Rozdział 1. Pornotopie intymności
Rozdział 2. „Chcę być seme, będąc uke”
Rozdział 3. Slash hard. Teorie slashu
Zakończenie. Marginesy szersze od tekstu
Bibliografia
Indeks osobowy
Summary
Opinie
Brak jeszcze ocen - dodaj pierwszą.