Szczegóły produktu
Performans cyfrowy – historycznomedialne przemiany to wielokierunkowa narracja o relacjach między sztukami performatywnymi a mediami. Opowiada o twórczych fascynacjach, negacjach i modyfikacjach środków scenicznych, które stale przebudowują zastane zasady komunikacji w sztuce oraz poza nią. Książka ukazuje zmaganie się twórców z przeciwstawnymi dążeniami, pragnieniem tworzenia i rozumienia medialnych zależności. Pokazuje też, jak różne grupy entuzjastów nowych środków scenicznych angażują odbiorców oraz skłaniają ich do zmian przyzwyczajeń. Pozycja ta stanowi nowatorską analizę obejmującą wiele aspektów kultury ostatnich dwustu lat. Omawia znaczenie, intencje i konsekwencje zaawansowanych technologicznie spektakli oraz to, jak dziś możemy ponownie mówić o dawnych praktykach twórców – innym językiem, bogatsi o współczesne doświadczenia kultury medialnej.
SPIS TREŚCI:
WSTĘP / 7
Rozdział I
PERFORMANS (POST)CYFROWY I NIELINEARNE HISTORIE MEDIÓW / 21
Performans cyfrowy i jego przemiany / 21
Remediacja i archeologia mediów / 40
Rozdział II
SCENOTECHNIKA I HARDWARE / 69
Remediacje: przezroczyste spoiwo i technologia wyemancypowana / 69
Archeologie mediow: Teatr Symultaniczny Syrkusa i Pronaszki / 76
Rozdział III
NOTACJA RUCHU I SOFTWARE / 93
Remediacje: notacja labanowska i komputerowe reprezentacje ruchu / 93
Archeologie mediów: Laban i Lawrence – na styku sztuki, nauki i technologii / 119
Rozdział IV
HYBRYDYCZNE PODMIOTOWOŚCI / 133
Remediacje: podmiotowość w Balecie triadycznym i performansie mechatronicznym / 133
Archeologie mediow: wokół cybernetycznych idei Schlemmera / 156
Rozdział V
PERFORMANS (POST)CYFROWY? / 175
Postmedialność i postcyfrowość / 175
Wokół kategorii postdigital performance / 177
ZAKOŃCZENIE / 195
BIBLIOGRAFIA / 201
SUMMARY / 211
INDEKS OSOBOWY / 215
INDEKS TERMINÓW / 221
Opinie
Brak jeszcze ocen - dodaj pierwszą.