Od mediów przekazu do mediów uczestniczenia. Transmisja i nauczanie języków mniejszościowych

PDFDrukujE-mail
Robert Dębski
Od mediów przekazu do mediów uczestniczenia. Transmisja i nauczanie języków mniejszościowych
Kraków 2008
s. 204
oprawa miękka
format A5
Szczegóły produktu Książka niniejsza jest wprowadzeniem do badań w dziedzinie komunikacji internetowej oraz wpływu tej komunikacji na utrzymywanie języków mniejszościowych. Zawiera zatem przegląd współczesnej literatury, prezentuje oryginalne badania stanowiące wkład do literatury światowej oraz zawiera syntezę tych badań i wskazówki dla przyszłych badaczy lub studentów interesujących się tą problematyką. Niektóre wskazówki mogą być również przydatne dla rodziców wychowujących dzieci w środowiskach wielojęzycznych oraz dla nauczycieli języków mniejszościowych. Analiza tekstów elektronicznych produkowanych przez emigrantów może również służyć do zrozumienia zjawisk migracji, w taki sam sposób, jak analiza listów pisanych przez emigrantów służyła przez wiele lat do zgłębiania wiedzy na ten temat. SPIS TREŚCI Wprowadzenie od Redaktora Serii Wstęp Rozdział I Znaczenie elektronicznych komunikatorów dla języków mniejszościowych Robert Dębski Rozdział 2 Witryny internetowe Polaków mieszkających za granicą Robert Dębski Rozdział 3 Użycie Internetu w języku polskim przez Polaków mieszkających w Melbourne Michael Fitzgerald i Robert Dębski Rozdział 4 Użycie elektronicznych komunikatorów w języku arabskim przez mniejszości etniczne w Melbourne Abdul Al-Asmari i Robert Dębski Rozdział 5 Język irlandzki w komunikacji elektronicznej: badania dzieci w trzech sytuacjach językowych Aisling Fleming i Robert Dębski Rozdział 6 Wpływ procesora tekstów na produkcję znaków kanji przez bilingwistów japońsko-angielskich Ayumi Sato i Robert Dębski Rozdział 7 Od mediów przekazu do mediów uczestniczenia: kierunki i narzędzia badań Robert Dębski Bibliografia Dodatki Dodatek A: Arkusz do kodowania danych użytych w projekcie "The Internet in Support of Community Languages - Web sites created by Poles living abroad" (Rozdział 2) Dodatek B: Pytania użyte w wywiadzie z działaczami społeczności arabskojęzycznej w Melbourne (Rozdział 4) Dodatek C: Jeden z kwestionariuszy użyty w projekcie "Attitudes to and usage of Irish in media and network communications by schoolchldren from three linguistic backgrounds in Ireland" (Rozdział 5) Dodatek D: Przykład aplikacji do Komitetu ds. Etyki Badań z Udziałem Ludzi (Rodział 5) Dodatek E: Niespecjalistyczny opis badań przygotowany dla uczniów szkół średnich z regionu Kerry w Irlandii (Rozdział 5) Dodatek F: Przykład pozwolenia na prowadzenie badań (Rozdział 5) Cena detaliczna: 35,00 zł

Opinie

Brak jeszcze ocen - dodaj pierwszą.